Kilka słów o tym jak zadbać o bramę segmentową FILL.Poniżej prezentujemy zalecenia dotyczące sposobu konserwacji bramy segmentowej garażowej.
Brama garażowa segmentowa jest produktem narażonym bezpośrednio na działanie niekorzystnych czynników atmosferycznych tj. wiatr, deszcz, promieniowanie UV i inne. Bez wątpienia, wymaga ona okresowej konserwacji, a także fachowego przeglądu wykonanego przez autoryzowanego serwisanta. Takie postępowanie pozwoli zachować bezawaryjność podzespołów, jak również uchroni klienta finalnego przed dodatkowymi kosztami.
Poniżej prezentujemy zalecenia dotyczące sposobu konserwacji bramy segmentowej garażowej.Informacje ogólne dotyczące czyszczenia bramy
Najbardziej narażonym na brud miejscem są prowadnice poziome, które montowane są pod sufitem. Nadmierne nagromadzone zabrudzenia w tym miejscu powodują niszczenie prowadnic oraz poruszających się w nich rolek, co często jest przyczyną głośnej pracy bramy lub jej blokowania. Miejsce to należy kontrolować, a w przypadku zabrudzenia usunąć je poprzez mocniejszy podmuch lub za pomocą szczotki. Następnym istotnym miejscem w którym występuję zabrudzenie jest łączenie poszczególnych paneli segmentu. Pojawiające się w tym miejscu zanieczyszczenia może doprowadzić do niszczenia powierzchni lakieru co wiąże się z rozpoczęciem procesu korozji. Warto podczas otwarcia bramy, przetrzeć te przestrzenie miękką szmatką.
Środki chemiczne – czy możemy je stosować?
W przypadku standardowych paneli, zalecamy aby płaszcz bramy przemywać ciepłą wodą z dodatkiem delikatnego (nieagresywnego) środka myjącego. Stanowczo odradzamy użycie agresywnych środków myjących tj. płyn do mycia naczyń, podłóg, specjalnych mleczek do ceramiki, płynów przeznaczonych do zabrudzeń związanych z kamieniem. Panele lakierowane możemy czyścić za pomocą szamponu samochodowego. Jednak należy pamiętać a by był on bez wosku. W przypadku paneli pokrytych folią drewnopodobną dobrze sprawdzają się płyny przeznaczone do tworzyw sztucznych. Pamiętajmy, iż bramę czyścimy za pomocą miękkiej szmatki lub gąbeczki (nie używamy strony szorstkiej gąbeczki, która może powodować zarysowania!). Jeżeli brama posiada okna należy wpierw usunąć nadmiar zabrudzenia – za pomocą dużej ilości wody spłukać widoczne zabrudzenia. Następnie postępować, tak jak opisano powyżej, pamiętając, iż wypełnienie okien również narażone jest na zarysowanie. Należy zwrócić uwagę na to, aby podczas czyszczenia bramy ściereczką nie zawierała żadnych zanieczyszczeń np. piasku, żwirku itd. ponieważ mogą one również spowodować lekkie zarysowania.
Konserwacja
Ważnym elementem dbałości o bramę segmentową jest jej prawidłowa konserwacja. Po dokładnym usunięciu zabrudzeń, umyciu bramy i jej osuszeniu należy pokryć silikonem wszystkie uszczelki. Zalecamy aby był to silikon przeznaczony do konserwacji uszczelek samochodowych. Możemy również zastosować środek do pielęgnacji deski rozdzielczej samochodu. Pamiętajmy aby nie zostawiać nadmiaru silikonu na poszczególnych elementach! Powyższe działanie ma spowodować zwiększoną żywotność elementów, a w sezonie zimowym zapobieganie ewentualnemu przymarzaniu. Zawiasy oraz trzpienie rolek lekko smarujemy w miejscach do tego wyznaczonych (tj. otwory) – stosujemy penetrujący smar półstały. Nadmiar produktu usuwamy. Uwaga! Nigdy nie smarujemy prowadnic oraz części rolek które poruszają się po prowadnicach.
Automatyka – jak sobie z nią poradzić?
Najważniejsze, to pamiętać aby przed czyszczeniem napędu odłączyć go od zasilania. Napędy do bram segmentowych posiadają otwory wentylacyjne, które przedmuchujemy sprężonym powietrzem lub odkurzaczem. Jeżeli napęd posiada szynę z łańcuchem możemy go lekko przesmarować. Pamiętajmy, iż w przypadku szyny z paskiem nie stosujemy smaru! Obudowę, jak również fotokomórki przecieramy lekko zwilżoną szmatką.